Aktuális
Németh János István: Fejezetek az egész életen át tartó tanulás (LLL) filozófiai, neveléstudományi recepciótörténetéből - III. rész A kulturális antropológia nézetei az egész életen át tartó kúltúraelsajátításról
Az újidealisták mellett a 19-20. század fordulójának, pontosabban a 20. század első felének másik kultúraelméleti paradigmája a kulturális antropológia úgyszintén a klasszikus kultúrafogalom teljességét teszi meg a kutatás tárgyává. A filozófiai, heurisztikus módszerek helyett a terepmunka empirikus módsze...
Renáta Bozsó – Angelika Nagy – Edit Újvári: Intersections of Regional and Local Cultural Heritage and Local identity - Assessing the Functions of Local Repositories of Values in Vojvodina
Abstract: The paper analyzes the role of Hungarian cultural traditions in education, community building and the strengthening of local identity in the communities along the Tisza in Vojvodina, Serbia. Furthermore, it examines the operation and impact of a vital actor in this process, the Hungarian Reposito...
Róbert M. Drabancz – Szilárd Mészáros: The Cultural Heritage of the “Kuruc” World in Transcarpathia [1]
Absztrakt: A magyar közösség a 19. században alakította ki a nemzeti fejlődéshez szükséges gazdasági, társadalmi, politikai és kulturális eszközrendszerét, melyek segítségével teremtette meg a nemzet tudatát. A magyar nemzettudat a kultúrnemzeti koncepció köré szerveződött, mely a nemzeti nyelv, a történet...