Kulturális Szemle
Kulturális Szemle a Nemzeti Művelődési Intézet Interdiszciplináris online folyóirata

Aktuális

Bacsa-Bán Anetta: Nyugdíjas Egyetem - Mindenki Egyeteme Dunaújvárosban

2018.12.27.
Bacsa-Bán Anetta: Nyugdíjas Egyetem - Mindenki Egyeteme Dunaújvárosban
Absztrakt: “Mert a tudás kortalan” ez volt a mottója a 2013 februárjában útnak indított - elsősorban nyugdíjasoknak szánt- előadássorozatnak a Dunaújvárosi Főiskolán. Az időskorban történő tanulás szerepének, a tudásszerzésnek és az arra épülő szolgáltatásoknak a leírása után a tanulmányban a Dunaújvárosi Fői...

Tovább olvasom ›

Bozsó Renáta: A munkás-művelődéstől a médiaintegrációig Az OTDK Közművelődési, Andragógiai alszekciójában szereplő dolgozatok rezüméinek tartalomelemzéséből

2018.12.27.
Bozsó Renáta: A munkás-művelődéstől a médiaintegrációig Az OTDK Közművelődési, Andragógiai alszekciójában szereplő dolgozatok rezüméinek tartalomelemzéséből
Absztrakt: Az Országos Tudományos Diákköri Konferenciák történetének egy szeletével foglalkozik a tanulmány. Azon tudományos dolgozatokat elemzi, melyeket 1977 és 1999 között a közművelődési szekcióban mutattak be a tehetséges főiskolás és egyetemi hallgatók. A konferenciák rezümé-köteteiben megjelent közel 3...

Tovább olvasom ›

Cseri Kinga: A pedagógiai kultúraváltás interdiszciplinális és egzisztenciális megközelítése

2018.12.27.
Cseri Kinga: A pedagógiai kultúraváltás interdiszciplinális és egzisztenciális megközelítése
Absztrakt: A tanulmány célja, hogy a pedagógiai kultúraváltás, illetve a személyközpontú pedagógia elméleti alapjaira reflektáljon, s párhuzamba állítsa az egzisztencialista mozgalom létszemléletével, gondolatvilágával. További cél, hogy rávilágítson a humanisztikus pszichológia lényegiségére, amely szerepet...

Tovább olvasom ›

Horváth Ágnes: Az ifjúságsegítő képzés tapasztalatinak alkalmazása az ifjúsági közösségszervezők képzésénél

2018.12.27.
Horváth Ágnes: Az ifjúságsegítő képzés tapasztalatinak alkalmazása az ifjúsági közösségszervezők képzésénél
Absztrakt: A szerző aktív résztvevője és fejlesztője az ifjúságsegítő szakmai képzésnek és egyik fejlesztője az ifjúságsegítő felsőoktatási szakképzés képzési és kimeneti követelményeinek. A tantervfejlesztés és a tíz éves tanítási gyakorlat tapasztalatainak összegyűjtése és rendszerezése értékes hozzájárulás...

Tovább olvasom ›

Keczer Gabriella – T. Molnár Gizella: A helyi igényekre épülő, gazdaságot szolgáló felsőoktatás koncepciója ─ A Georgikon megalapításától a közösségi képzési központokig

2018.12.27.
Keczer Gabriella  – T. Molnár Gizella: A helyi igényekre épülő, gazdaságot szolgáló felsőoktatás koncepciója ─ A Georgikon megalapításától a közösségi képzési központokig
Absztrakt: Tanulmányunkban a helyi igényekre épülő, a gazdaság fejlődését közvetlenül szolgáló felsőoktatás koncepciójának kialakulását és megvalósulását mutatjuk be hazánkban a 18. századtól napjainkig. Elemzésünket a 18. századi szakképző intézmények, majd a Georgikon 1797-es megalapításával kezdjük, mely i...

Tovább olvasom ›

Szente Béla: Konferenciavonattal Szárszóra - 1.rész

2018.12.27.
Szente Béla: Konferenciavonattal Szárszóra - 1.rész
Absztrakt: A két világháború közötti magyar társadalom legmeghatározóbb része a megcsonkolt ország lakosságának felét kitevő parasztság volt. Felemelése a nemzeti jövő kulcskérdésének számított, ezért több-kevesebb sikerrel politika, szociológia, irodalom mind harcba próbált szállni e felemelkedésért. Az érte...

Tovább olvasom ›

Szóró Ilona: Értékvesztés – értékmentés. Vita az olvasókörök feloszlatásáról

2018.12.27.
Szóró Ilona: Értékvesztés – értékmentés. Vita az olvasókörök feloszlatásáról
Absztrakt: A 19. század második felétől a 1940-es évek végéig nagy számban működő olvasókörök jelentős szerepet játszottak a népi agrár társadalom helyi közösségeinek összefogásában, képviselve érdeklődési területeiket, és lehetőségeket biztosítva az olvasottság növelésére, a felnőttoktatásra, a szórakozásra...

Tovább olvasom ›

Vincze Szilvia: A közösségi művelődés osztatlan tanárszak

2018.12.27.
Vincze Szilvia: A közösségi művelődés osztatlan tanárszak
Absztrakt: A közösségi kultúra és felnőttképzés területén (néprajz, kulturális és felnőttképzési menedzser, kulturális szervező, andragógia, kulturális mediátor, stb.) 2012 óta elérhető tanári diploma a 2012. évi 283. Kormányrendelet szerint. Kutatásunkban a felsőoktatási felvételi statisztikák segítségével a...

Tovább olvasom ›